Op de hoogte blijven?
Ontvang maandelijks onze nieuwsbrief met de laatste inzichten en projecten over Ruimtelijke Ontwikkeling, VTH, Duurzaamheid & Strategieontwikkeling.
![]() |
|
Sinds 1 januari 2024 heeft het dienstenpakket van Kinran een prachtige nieuwe toevoeging: het Ruimteloket. Daar kun je rekenen op de deskundige ondersteuning die je van ons gewend bent, maar dan nóg flexibeler. Samantha van Zanten is als een van de coördinatoren nauw betrokken bij de dienst en vertelt erover. ‘Opdrachtgevers komen regelmatig bij ons terug, dus we merken dat er ook veel behoefte is aan het Ruimteloket. Voor ons is het een mooie manier om een langdurige relatie met ze aan te gaan.’
Wie zoekt naar ondersteuning op het gebied van vergunningverlening en ruimtelijke ontwikkeling, is bij Kinran aan het juiste adres. Letterlijk, want sinds 1 januari 2024 zit er een deskundig team klaar óp ons kantoor in Arnhem: het Ruimteloket. Dat biedt gemeentes, provincies en omgevingsdiensten een hoop voordelen, vertelt Samantha. ‘Ons team aan adviseurs kan allerlei dossiers van A tot Z afhandelen. Bovendien kunnen we van het vraagstuk laten afhangen wie ermee aan de slag gaat: sommige dossiers kunnen ze allemaal oppakken, maar complexere komen op het bureau van de ervaren collega’s te liggen.’
‘Doordat het Ruimteloket een team is, hebben adviseurs altijd iemand naast zich die mee kan kijken. Ook vervangen we elkaar tijdens vakanties. Zo kan de dienstverlening gewoon doorlopen. Bovendien maakt ons flexibele model het een stuk makkelijker om de samenwerking op en af te schalen als opdrachtgevers daar behoefte aan hebben: perfect wanneer we bijvoorbeeld iemand met kort verlof vervangen of tijdelijk bijspringen vanwege drukte.’
Het Ruimteloket bestaat uit tien adviseurs, waarvan er gemiddeld acht op elk moment klaar zitten voor opdrachten. Daar zitten juniors, mediors en seniors tussen. De een heeft al jaren ervaring met vergunningverlening, de ander is thuis in ruimtelijke ontwikkeling en denkt bijvoorbeeld mee over de Omgevingsvisie van een gemeente. De ervaren coördinatoren verdelen het werk, helpen collega’s op weg en begeleiden het team. Vanwege het vierogenprincipe checken zij bovendien elke brief die de deur uitgaat, waardoor we heel precies werk kunnen garanderen.
De Kinranners bij het Ruimteloket hebben al een hoop meegemaakt. Helemaal als je al die expertise en ervaring bij elkaar optelt. Samantha: ‘Heb je één adviseur op het gemeentehuis, dan is er natuurlijk altijd een kans dat diegene een bepaald type dossier nog niet eerder is tegengekomen. Geen probleem natuurlijk, eens moet de eerste keer zijn. Maar het mooie van ons Ruimteloket-team is: er zit altijd wel iemand tussen die de juiste ervaring heeft. Die kan het dossier zelf oppakken, of meekijken bij een collega.’ Dankzij de grootte en samenstelling van het team kunnen we oprecht zeggen: we hebben met elk systeem en alle software weleens gewerkt. Daardoor kunnen we sneller en efficiënter aan de slag.
Het Ruimteloket werkt hybride. Dat houdt in dat we een deel van het werk vanuit Arnhem doen. Maar, benadrukt Samantha: we komen vaak genoeg bij onze opdrachtgevers over de vloer. ‘Helemaal als dat handig of nodig is voor het dossier. Dus een meeting of portefeuillehoudersoverleg? Daar zitten we gewoon bij. Aan het begin van de samenwerking komen we altijd langs om fysiek kennis te maken. Dan bespreken we ook hoe wij je het beste kunnen helpen, en hoe vaak we daarvoor bij je op kantoor moeten zitten. Wij willen een verlengstuk van je organisatie worden. Is het daarvoor nodig om vaak op locatie te zijn? Dan zijn we dat!’
Kinran investeert altijd in de relatie met opdrachtgevers. Oók binnen een hybride samenwerking als die van het Ruimteloket. Dus komen we kennismaken en zijn we er als dat nodig is voor het dossier. Daarnaast gaan we regelmatig op werkbezoek. Omdat het hele team dossiers kan oppakken, is het fijn als opdrachtgevers ook het hele team leren kennen – daar besteden we dus aandacht aan. Samantha: ‘We zitten niet altijd op locatie. Maar alsnog gaan we het allerliefst een hechte en langdurige samenwerking aan. En dat lukt vaak: omdat onze opdrachtgevers er ook zo in staan, én omdat er gewoon veel behoefte is aan ons Ruimteloket. Dat laat onze meerwaarde perfect zien!’
Ons Ruimteloket inschakelen?
Wij helpen je met alle liefde bij je opgave, groot of klein.
Klik hier voor meer informatie of neem direct contact met ons op.
Deel |
|
Op de hoogte blijven?Ontvang maandelijks onze nieuwsbrief met de laatste inzichten en projecten over Ruimtelijke Ontwikkeling, VTH, Duurzaamheid & Strategieontwikkeling. |
|