Kinrans Ruimteloket biedt hulp bij grote aantallen dossiers in de domeinen Vergunningen en Ruimtelijke Ontwikkeling. Dat doen we vanuit ons kantoor in Arnhem, met een team van bevlogen omgevingsexperts: van casemanagers en planologen tot beleidsadviseurs en projectleiders. Ons team heeft ruime ervaring en een brede deskundigheid binnen de fysieke leefomgeving, waardoor we je echt kunnen ontzorgen – we vormen een verlengstuk van je organisatie. Zo kunnen jouw mensen zich volledig richten op een kwalitatieve dienstverlening.
Hier kun je op rekenen als je ons Ruimteloket inschakelt:
- een Kinran-coördinator als vast aanspreekpunt
- duidelijkheid over termijn en prijs
- Kinran stuurt de adviseurs zelf aan, dat hoef jij dus niet te doen
- altijd inzicht via periodieke en heldere rapportages
- flexibiliteit om op en af te schalen
- volledig Omgevingswet-proof dienstverlening
Projectmatige aanpak
Het Ruimteloket levert altijd maatwerk: of je ons nu inschakelt voor het hele proces of specifieke onderdelen. Dit houdt in dat we de werkwijze in overleg afstemmen op je behoefte, systemen en processen. Onze coördinator brengt alle relevante facetten – kwalitatief en kwantitatief – van het proces in kaart en baseert daar ons voorstel op. Vervolgens werken we projectmatig, met een duidelijke kop, staart en tijdslijn – zo weet je vooraf precies waar je aan toe bent.
Vaste coördinatoren
Werk je met ons Ruimteloket, dan heb je twee vaste aanspreekpunten: onze coördinatoren. Zij bespreken met je wat er precies moet gebeuren, nemen het werk aan en verdelen dat binnen onze backoffice. Daarnaast behandelen ze zelf ook dossiers. Als ervaren vakmensen bewaken zij de kwaliteit van onze dienstverlening: door alles te controleren voordat het bij ons de deur uitgaat én door constant op de afgesproken kwaliteitseisen te toetsen.
Domein Ruimtelijke Ontwikkeling
Het Ruimteloket ondersteunt gemeenten bij lopende bestemmingsplanprocessen. We toetsen toelichtingen, regels en ruimtelijke onderbouwingen en handelen principeverzoeken af. Dit doen we in lijn met zowel de Wro als de Omgevingswet.
Waar nodig zetten we binnen de gemeente adviesvragen uit. We benaderen partners voor overleg en verzorgen de inhoudelijke beoordeling, inclusief inspraakreacties en zienswijzen. In het geval van bezwaar en beroep ondersteunen we gemeentejuristen op vakinhoud. En is er voor een besluit een hogere grenswaarde nodig? Dan zorgen wij voor de beoordeling en voorbereiding – zo nodig stellen we de anterieure overeenkomst op volgens de gemeentelijke standaard.
In principe werken we op afstand. Maar ook al zijn we niet direct onderdeel van je gemeente, we zijn er wel het gezícht van. Voor klanten, maar ook voor collega’s. Dus is het nodig of handig als wij aanwezig zijn bij een poho, raadsbehandeling, klantafspraak, inloop- of participatieavond? Dan zijn we er: digitaal waar het kan, fysiek als het moet.
Domein Vergunningen
Het Ruimteloket coördineert zelfstandig het totale vergunningsproces: van aanvraag tot besluitvorming. We kunnen de aanvragen beoordelen en toetsen aan de hand van wet- en regelgeving, beleidskaders, voorschriften en verordeningen.
Waar nodig zetten we binnen de gemeente adviesvragen uit, bijvoorbeeld bij de welstands- of monumentencommissie, vakdisciplines of brandweer. Aan de hand van toetsresultaten en adviezen bereiden we de besluitvorming voor. We bewaken voortgang van vergunningsverleningen, en zorgen zo voor een correcte en tijdige afhandeling van aanvragen – geheel in lijn met de Wabo en Omgevingswet. Ook ondersteunen we digitaal of telefonisch bij informatieverzoeken en vragen van inwoners.
In het geval van zienswijzen, bezwaren en beroepen, ondersteunen we gemeentejuristen op vakinhoud. Daarnaast kunnen we zelfstandig reageren op zienswijzen en zowel verweer- als beroepschriften opstellen. Dankzij de persoonlijke en professionele diversiteit binnen ons team, kunnen we uiteenlopende aanvragen behandelen – hoe complex ook.
In principe werken we op afstand. Maar ook al zijn we niet direct onderdeel van je gemeente, we zijn er wel het gezícht van. Voor aanvragers en initiatiefnemers, maar ook voor collega’s en externe adviseurs. Dus is het nodig of handig als wij aanwezig zijn bij een werkoverleg of aan een omgevingstafel? Dan zijn we er: digitaal als het kan, fysiek als het moet.